אודות מכון משפט לעם

מכון “משפט לעם” רואה את ייעודו בהגברת מודעות הציבור לבית דין לממונות ולמשפטי התורה. ברצוננו להראות כיצד דיני התורה מיושמים הלכה ולמעשה במציאות החיים המודרנית, ואיך העיסוק ב”כסף” ובעניינים הכלכליים יהיה כשר.

לשם כך ערכנו תוכנית לימודים מיוחדת אשר משלבת סרטוני וידאו מרהיבים עם דלמות הלכתיות. בדרך זו ליוונו מאות תלמידים ובני נוער יחד עם מדריכי המכון את דיני התורה.

זה הוא מפגש מרתק המטביע חותם בנפש התלמיד ומסייע לבניית החזון של השיבה שופטינו כבראשונה. כך אנו שותפים לעיצוב דור חדש הרואה במשפטי ה’ מקור לפתרון שאלות כספיות העולות בחיי היום יום. דיני נזיקין, שומרים,  הגינות במסחר, וזכויות יוצרים.

כמו כן מתכנסת מדי שבוע קבוצת אנשי עסקים בהדרכת רבני במכון ללימוד משותף של הלכות משא ומתן ושיווק כשר. המפגש מזין ומפרה הן את העוסקים בחיי המעשה והן את רבני המכון הנדרשים ללבן שאלות העולות מן השטח.

לחץ כאן לראות מצגת קצרה על פעילות המכון

הסבר כללי אודות מכון משפט לעם ובתי הדין לממונות בכלל:

המכון פועל בדרכים מגוונות:

במכון ישנו צוות מחקר העוסק בבירור דיני ממונות והתאמתם לחיי המסחר המודרנים, מתוך שימת דגש על סגנון כתיבה ברור המותאם לציבור הרחב. החזון של המכון הוא שבית הדין ודיני ממונות יהפכו רלוונטים לכל עמך בית ישראל, ועל ידי כך החברה תעריך את ערכי היושר שאליהם מכוונת התורה כפי שהדבר בא לידי ביטוי בפסוק “ועשית הישר והטוב”.

בית הדין פעיל באמצעות עמותת לפיד אפיקי דעת.

 


מזכיר המכון הוא אוראל כהן – 052-4662355
צוות המכון מונה שנים עשר חברים,
נושאים אנו תפילה להחזרת הסנהדרין והשבת שופטינו כבראשונה.
ובעז”ה נזכה להמשך הברכה – “והסר ממנו יגון ואנחה”.