עברייני תנועה- וואלה!

וואלה!

רבני “חותם”: נהג הפוגע בהולך רגל, דינו כרוצח

לרגל יום הבטיחות בדרכים, ראשי מכון “משפט לעם” מבית “חותם” פוסקים כי נהג הפוגע בהולך רגל, דינו כרוצח ברשלנות לפי ההלכה. הם מסתמכים על הרב עובדיה: “כהורג בידיים הוא”

היום מציינים את יום הבטיחות בדרכים שעומד בסימן “חושבים חיים”, רבני פורום “חותם” המאגד את מכוני התורה וההלכה הדתיים בישראל, קובעים כי “נהג הפוגע בהולך רגל דינו כרוצח” ולשלטון יש סמכות לתקן כל תקנה הנחוצה לביטחון ובטיחות האזרחים.

הקביעה מחזקת את ההמלצות של ועדת השרים לענייני חקיקה לפיהן יש להחמיר משמעותית עם עונשם של עברייני תנועה ולהרחיב את סמכותם של קציני משטרה להרבות החרמת כלי רכב ופסילת רישיונות לחודשים ארוכים.

ראשי מכון “משפט לעם” מבית “חותם” פוסקים כי נהג הפוגע בהולך רגל, דינו כרוצח ברשלנות על פי ההלכה. הרבנים מצטטים את דבריו של הרב עובדיה יוסף בעניין שקבע כי “הנוהג ברכב במהירות מופרזת שהסכנה רצינית ואין באפשרותו לעצור המכונית מיד כשירצה, אשר אם עבר ורמס וטרף אין מציל, שהרכב הוא כלי קטלני ביותר …ומי שלא נזהר לנהוג במתינות נחשב הדבר לפשיעה, וקרוב למזיד הוא וכהורג בידיים הוא”. לפיכך, אומרים הרבנים, ניתן להעניש בחומרה נהג העובר על חוקי התנועה בצורה קבועה אף אם בפועל לא היו נפגעים.

עוד על פי הקביעה, אם אדם מעמיד את רכבו בצורה המסכנת את הולכי רגל, או על המדרכה שמאלץ את הולכי הרגל לרדת על פני הכביש, הנהג עובר על איסור: “לא תשים דמים בביתך” כל מכשול שיש בו סכנת נפשות.

ראש מכון “משפט לעם” הרב אריאל בראלי הסביר כי “יש להחמיר בעונשו של עבריין תנועה אף אם בפועל לא פגע באיש. רשויות החוק מופקדות על כך ויש לסייע להן ככל האפשר. גם הציבור נדרש לעשות את אשר בידו למנוע מעבריין תנועה לעלות לכביש הן בסירוב לתת לו רכב והן בדיווח למשטרה על ביצוע עברות תנועה המסכנות חיים המשטרה ממלאת פה תפקיד חשוב ועל הציבור לשתף איתה פעולה. לחוקי מדינת ישראל בתחום הפלילי יש גושפנקה הלכתית ובוודאי בדבר שיש בו שלום הציבור. מי שמסכן את הרבים מותר למסרו למשטרה”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *