שאלה: בחור קנה פלאפון משומש מחבירו, לאחר שבוע הוא גילה שאפשרות הרטט מקולקלת.
המוכר טוען שזה הוא מכשיר משומש ולכן אין מה לבוא בטענות, לעומתו הקונה רוצה החזר כספי בגלל שאין אפשרות לרטט.
תשובה: כל טענה לפגם בחפץ נמדדת לאור מנהג המדינה. לכן, יש לבדוק האם אנשים שקונים מכשיר פלאפון משומש מקפידים שהפונקציה של רטט אכן פועלת. אם כן, הרי זה מקח טעות וביכולתו של הקונה להחזיר את המכשיר בחזרה ותמורתו לקבל את כספו.
אין אפשרות לקיים את העיסקה ולדרוש פיצוי, ברגע שבאים בטענת פגם, המקח כולו מתבטל.
לכן הקונה צריך להחליט או שהוא מוחל על הפיצוי הכספי ונשאר עם המכשיר, או שהוא מחזיר את המכשיר ונוטל את כספו. כאשר הקונה מחזיר את המכשיר ומקבל חזרה את כספו הרי הוא צריך לשלם על ההנאה שהייתה לו מזמן הקניה ועד ההחזרה. למשל אם לאחר שבועיים הוא החזיר את המכשיר , עליו לשלם לו מחיר עלות השכרת מכשיר לשבועיים.