הממתק שלא חולק

שאלה:
לקראת יום ההולדת בגן הילדים, הזמנתי בחנות ממתקים 30 יחידות של שקיות מרשמלו. תוך כדי הארוע הופתעתי לגלות שההכשר המופיע על השקית אינו מוכר, לכן לא יכולתי לחלק לילדים את הממתק ונגרם לי עוגמת נפש. אני תובעת מבעל החנות להחזיר לי את כספי ולפצות אותי על עוגמת הנפש. אציין שעל שלט הפרסום מופיע שכל המוצרים כשרים!

תשובה:
המדד לביטול העסקה והחזרת הכסף הוא האם יש פה פגם. יש לבחון את חותמת הכשרות המופיעה על שקית המרשמלו ולראות האם זה גוף המוכר לרוב ציבור הצרכנים באותה חנות.
כאשר ציבור הצרכנים סומך על גוף הכשרות הזה, אז בעל החנות צודק , המוצר עונה על ההגדרה של מוצר כשר. אולם אם הציבור לא סומך על החותמת הנ”ל אז הצרכן צודק משום שהגדרה של מוצר כשר נמדדת לפי המקובל. בעניין פיצוי על עוגמת נפש, אין חיוב כספי על עוגמת נפש אבל יש חובה לפייס את הצרכן בדיבור משום שנגרם לו צער.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *